Tala med kundtjänst och få ett snabblån?

Personligt samtal vid snabblånVarför vill man ringa kundtjänst för att ta ett snabblån? Denna typ av lån kallas ju för smslån, det borde väl innebära att man ska använda sms?
Det är inte riktigt sant. Om man ser till de olika långivarna på marknaden så är det inte längre många som erbjuder smslån. Online lån med registrering och ansökan på Internet har blivit det i särklass vanligaste sätter att ta ett snabblån på. Nuförtiden med smartphones så kan du lika enkelt ansöka om ett lån online med mobil telefonen. Men eftersom vi pratar om telefoner så är det ju ändå bäst att använda det till det som den är tänkt för. Att ringa med.

Vilka fördelar finns det då med att ringa kundtjänst om det nu är så lätt att ansöka om ett online lån?  Först och främst så är det skönt att prata med en människa på andra sidan hos långivaren. Ett lån på Internet blir så mekaniskt och sterilt. Du kan få svar på frågor som inte finns att finna på företagets webbsida. Om det är någon information som du inte hittar eller om du har frågor om till exempel effektiv ränta som inte är enkelt att förstå så slipper du surfa runt på Internet för att få svar. Kundtjänst svarar dig utifrån din specifika fråga inte genom färdiga frågor och svar som du hittar gott om på Internet. Frågor och svar som dessutom ser likadana ut på de flesta företagssidor du eventuellt besöker.

Det finns en fördel till att prata med kundtjänst direkt. Eftersom det finns långivare som ger snabblån trots betalningsanmärkningar så vill de också oftast ha ett personligt samtal med sina kunder. Du får också en chans att berätta varför du eventuellt hamnat i en situation med anmärkningen. Du har allt att vinna på att ringa kundtjänst, här hittar du mer om vilka långivare som erbjuder möjlighet att ta lån genom att ringa kundtjänst.